Rekrutacja na studia niestacjonarne na odległość 2025/2026 - pytania i odpowiedzi
1. W jakim terminie trwają zapisy na studia niestacjonarne na odległość I i II stopnia?
Rekrutacja elektroniczna na studia niestacjonarne na odległość I stopnia trwa od 01.08.2025 r. do 31.08.2025 r.
Rekrutacja elektroniczna na studia niestacjonarne na odległość II stopnia trwa od 01.08.2025 r. do 07.09.2025 r.
2. Jakie są kierunki, specjalności i zasady przyjęć na studia I stopnia niestacjonarne na odległość?
- Elektronika i Telekomunikacja - Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych,
- specjalności: Inżynieria Komputerowa, Techniki Multimedialne, Teleinformatyka;
- Automatyka, Robotyka i Informatyka Przemysłowa - Wydział Mechatroniki,
- specjalność: Informatyka Przemysłowa;
- Informatyka Stosowana - Wydział Elektryczny,
- specjalność: Informatyka Stosowana;
3.Jakie są kierunki, specjalności i zasady przyjęć na studia II stopnia niestacjonarne na odległość?
- Informatyka- Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych,
- specjalność: Systemy internetowe wspomagania zarządzania;
- Informatyka Stosowana- Wydział Elektryczny,
- specjalności: Inżynieria oprogramowania, Informatyka w biznesie;
- Automatyka, Robotyka i Informatyka Przemysłowa- Wydział Mechatroniki,
- specjalność: Automatyka;
4. Jakie są opłaty na studia I stopnia?
Opłaty za studia / Studia I stopnia / Studenci / Strona główna - Ośrodek Kształcenia Na Odległość
5. Jakie są opłaty na studia II stopnia?
Opłaty za studia / Studia II stopnia / Studenci / Strona główna - Ośrodek Kształcenia Na Odległość
6. Na czym polegają zapisy?
Zapisy polegają na terminowym założeniu elektronicznego konta rejestracyjnego w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK). Po utworzeniu konta należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i terminowo dokonać opłaty rekrutacyjnej.
7. Co należy zrobić w przypadku otrzymania podczas wypełniania formularza zgłoszeniowego następującego komunikatu: Twoje dokumenty i/lub egzaminy nie wystarczają do utworzenia tego zgłoszenia. Zapoznaj się z zasadami kwalifikacji i i uzupełnij zdawane egzaminy w formularzu Wykształcenie?
W takim przypadku należy kliknąć w zakładce Wykształcenie klawisz Dodaj. W otwartym oknie należy wypełnić wiersze oznaczone gwiazdką.
8. Ile wynosi opłata rekrutacyjna?
Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł za kierunek.
9. W jaki sposób można uregulować opłatę rekrutacyjną?
W celu dokonania opłaty należy wykonać przelew na numer rachunku wskazany w zakładce Płatności. Każdy kandydat posiada swój indywidualny numer rachunku.
10. Co zawrzeć w tytule przelewu?
W tytule przelewu należy podać imię i nazwisko kandydata oraz numer ID zgłoszenia.
11. Czy kolejność zapisów (założenia konta rejestracyjnego) ma znaczenie?
Kolejność zapisów nie ma znaczenia na wynik rekrutacji.
12. Kiedy należy okazać oryginały wymaganych dokumentów?
Oryginały wymaganych dokumentów należy okazać po zakwalifikowaniu do przyjęcia na studia.
13. Czy mogę założyć drugie konto rekrutacyjne?
Konto w systemie IRK związane jest z numerem PESEL. Nie można utworzyć kolejnego konta na uprzednio już podany numer PESEL.
14. Jak można odzyskać hasło do konta rejestracyjnego?
W celu samodzielnego odzyskania zapomnianego hasła do konta IRK należy kliknąć klawisz Zaloguj się i wybrać opcję nie pamiętam hasła.
15. Jak usunąć z formularza rejestracyjnego kierunek studiów?
W celu usunięcia kierunku studiów należy wejść w zakładkę Zgłoszenia rekrutacyjne i przy odpowiednim kierunku kliknąć Wycofaj.
Usunięcie kierunku możliwe jest do ostatniego dnia trwania zapisów.
16. Gdzie można zamieścić skan dyplomu technika?
W celu załączenia skanu dyplomu technika należy wybrać najpierw kierunek studiów. W zakładce Zgłoszenia rekrutacyjne znajduje się podzakładka Osiągnięcia – dyplom technika wydany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną.
17. Gdzie można zamieścić skan dyplomu olimpiady/konkursu?
W celu załączenia skanu dyplomu olimpiady/konkursu należy wybrać najpierw kierunek studiów. W zakładce Zgłoszenia rekrutacyjne znajduje się podzakładka Osiągnięcia – olimpiada lub konkurs.
18. Jak uzyskać legitymację studencką?
Jeśli masz numer PESEL, nie musisz już składać podania o klasyczną Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) i wnosić opłaty. Nadal możesz otrzymać ELS, ale na wniosek i za opłatą.
Dlaczego? Bo od 1 lipca 2025 roku dla wszystkich studentów posiadających numer PESEL podstawowym dokumentem potwierdzającym status studenta jest mobilna legitymacja studencka (mLegitymacja), dostępna w aplikacji mObywatel.
Na pytanie, czy wnioskujesz o wydanie klasycznej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, odpowiadasz po zalogowaniu na swoje konto w IRK.
Jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, zachęcamy do kontaktu z naszym biurem, które udzieli szczegółowych informacji. Dziękujemy za zainteresowanie naszą uczelnią i życzymy powodzenia w procesie rekrutacji!