Absolwenci Ośrodka Kształcenia na Odległość – zdolni, kreatywni, ambitni…

Zobacz, kim są nasi absolwenci i jak wspominają Politechnikę Warszawską!

Weronika Szpytma ukończyła studia na kierunku Informatyka Stosowana z wynikiem celującym i otrzymała tytuł zawodowy magister inżynier.

Kilka słów od naszego absolwenta:

Jestem programistką z kilkuletnim doświadczeniem. Na co dzień tworzę część frontendową aplikacji internetowych dla branży e-commerce. W mojej karierze zawodowej zajmowałam się również tworzeniem części serwerowej i klienckiej systemu do rezerwacji podróży. Ukończyłam studia magisterskie na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej realizowane przez Ośrodek Kształcenia Na Odległość. Zdalna forma studiów pozwoliła mi na kontynuowanie swojej edukacji bez konieczności rezygnowania z rozwoju zawodowego. Miałam również możliwość wyboru realizowanych przedmiotów, dzięki czemu mogłam zgłębiać interesujące mnie zagadnienia zgodnie z moją ścieżką zawodową i zainteresowaniami. 

Tematem mojej pracy magisterskiej było badanie poziomu dostępności cyfrowej aplikacji internetowych wykonanych w podejściu wielo- i jednostronicowym. W części teoretycznej omówiłam pojęcie dostępności, jej znaczenie we współczesnym świecie, czynniki wpływające na dostępność serwisów WWW oraz aktualnie obowiązujące standardy i wytyczne. W ramach pracy powstała także aplikacja fikcyjnego schroniska dla zwierząt stworzona w dwóch popularnych podejściach – jako aplikacja jednostronicowa wykonana z użyciem biblioteki React.js oraz aplikacja wielostronicowa stworzona z użyciem narzędzia Next.js. Obie aplikacje zostały poddane serii testów pod kątem dostępności. Testowano statyczną analizę stron, ich zgodność ze standardem, obsługę za pomocą klawiatury, działanie z czytnikiem ekranu oraz wydajność. Na podstawie dokonanych badań i szczegółowej analizy wyników podjęto próbę odpowiedzi na pytanie czy wybór konkretnego podejścia do tworzenia aplikacji wpływa na jej dostępność cyfrową. Według przyjętych kryteriów oceny korzystniejszy okazał się wybór podejścia wielostronicowego.